افزایش قیمت سهام توییتر بر اساس گزارش جک دورسی به عنوان مدیرعامل بازنشسته می شود. دورسی در توییتی استعفای خود را تایید کرد


سان فرانسیسکو – این شرکت اعلام کرد جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، از سمت مدیرعاملی پلت فرم رسانه های اجتماعی کناره گیری می کند. او توسط پاراگ آگراوال، مدیر ارشد فناوری فعلی توییتر دنبال خواهد شد.

این یک به روز رسانی اخبار فوری است. داستان قبلی AP در زیر آمده است.

سهام توییتر به دلیل گزارشی مبنی بر اینکه جک دورسی یکی از بنیانگذاران این شرکت به عنوان مدیرعامل شرکت بازنشسته خواهد شد، در حال افزایش است.

سهم توییتر که به طور مداوم نسبت به بازار عملکرد بهتری داشته است، در زنگ افتتاحیه روز دوشنبه بیش از 10 درصد جهش کرد قبل از اینکه معاملات در انتظار اخبار معلق متوقف شود.

CNBC ابتدا به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که دورسی ممکن است به زودی استعفا دهد.

شرکت توییتر به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهار نظر در اوایل روز دوشنبه پاسخی نداد. دورسی روز یکشنبه توییت کرد: «من توییتر را دوست دارم».

دورسی همچنین مدیر ارشد Square است، یک شرکت پرداخت مالی که او تاسیس کرده است، و برخی از سرمایه گذاران بزرگ آشکارا این سوال را مطرح کرده اند که آیا او می تواند هر دو را به طور موثر رهبری کند.

سال گذشته، این شرکت با دو تن از آن سرمایه‌گذاران فعالی که دورسی را در سمت بالا نگه داشتند به توافق رسید و یک کرسی در هیئت مدیره شرکت را به Elliott Management Corp واگذار کرد که حدود 4 درصد از سهام توییتر را در اختیار داشت و یکی دیگر به Silver Lake. .

توییتر در فضای سیاسی داغ پیش از انتخابات 2020 گرفتار شده بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ورود به توییتر منع شده است و دورسی از این اقدام دفاع می‌کند و می‌گوید شورش در کنگره 6 ژانویه و توییت‌های ترامپ پس از این رویداد خطری برای امنیت عمومی به همراه داشت و “شرایط فوق‌العاده و غیرقابل دفاعی” را ایجاد کرد. “برای این شرکت ایجاد شد.” ترامپ در ماه جولای از این شرکت به همراه فیس بوک و یوتیوب به اتهام سانسور شکایت کرد.

مطالب مرتبط: می توانید اولین توییت را بخرید. پیشنهاد فعلی: 2.5 میلیون دلار

روزهای اولیه توییتر با توییتی که دورسی در 21 مارس 2006 ارسال کرد، آغاز شد که عبارت بود از “فقط برای راه اندازی تویتر من”. توییتر در طول آغاز به کار خود دوره‌ای از رشد قوی را پشت سر گذاشت، اما با کاهش رشد، شرکت سانفرانسیسکو شروع به تطبیق قالب خود کرد تا استفاده از آن را آسان‌تر و جذاب‌تر کند.

دورسی ابتدا در سال 2007 مدیر عامل توییتر شد، اما سال بعد مجبور به انجام این کار شد. او در سال 2015 به این نقش بازگشت.

ویدیوی موجود در پخش کننده بالا مربوط به پست قبلی است.

حق چاپ © 2021 توسط آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است.