ماشین شاهین سایپا؛ برسی مشخصات فنی و آپشنها + مقایسه با رقبا

سایپا شاهین از امکانات خوب و قابل قبولی برخوردار است. اما با تمام این اوصاف، دنا پلاس بهخاطر قدرت خوب پیشرانه و گیربکس اتومات خوب، از جمله گزینههای مناسب خرید به حساب میآید. علاوه بر این موارد، در کابین دنا پلاس توربو دندهای و اتوماتیک فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی با طرح توربو و سردنده جدید دیده میشود. هایما توربو پلاس چه تفاوتی با هایما توربو ساده دارد؟ دنا در طراحی غربیلک فرمان، دریچههای تهویه و کنسول میانی یک سر و گردن بالاتر از رقیب سایپایی قرار میگیرد و هرچند که کیفیت متریال در هردو خودرو پایین است اما از این لحاظ هم دنا شرایط کمی بهتری دارد. این در حالی است که شاهین با مواردی مثل آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، چراغهای خودکار، سیستم ورود بدون کلید و استارات دکمهای، سانروف، دوربین دید عقب و صندلیهای چرمی، یک سر و گردن بالاتر قرار میگیرد. البته در برخی موارد مثل فرمان پذیری و ورود صدای پیشرانه در دورهای بالا به داخل کابین، با سطح ایدهآل فاصله زیادی دارد و از نظر شبکه خدماتی هم مورد پذیرش تمامی شعب ایرانخودرو قرار نمیگیرد اما با این حال بواسطه سواری نسبتاً نرم و فضای جادار کابین، کیفیت قابل قبول، امکانات عالی و تواناییهای حرکتی مناسب (در نسخه توربو) قادر است به عنوان یک خودرو خانواده برای شهر و مسافرت کارآمد ظاهر شود.  ​​.


های موجود در بازار است. خیر، هیچگاه از روغن ترمز تخلیهشده دوباره استفاده نکنید؛ چون احتمال کاهش کیفیت آن بهدلیل گردوغبار، هوا یا رطوبت وجود دارد. همچنین کیفیت ادوات و طراحی آن ها نیز به مراتب با کیفیت تر از شاهین احساس می شوند هر چند که در یک بررسی طولانی مدت کیفیت و دوام ادوات مشخص خواهد شد. این روغن ترمز یکی از با کیفیت ترین روغن ترمزهای موجود در بازار است. بدون شک بنز و بی ام و در میان محبوب ترین خودروهای ایران و جهان قرار دارند. مرسدس بنز چندین شرکت زیرمجموعه دارد که از معروف ترین آنها می توان به مرسدس AMG اشاره کرد که در فرآیندی 15 ساله از مالکان اولیه اش ” اِرهارد ملشر و هانس ورنر آوفرخت ” خریداری شد. مقایسه بنز با بی ام و می تواند سرفصل های بی شماری داشته باشد که از میان آنها می توان به مقایسه ی تاریخچه ی پرفراز و نشیب آنها به ویژه پس از 2 جنگ جهانی و همچنین انواع کلاس های خودرو اشاره کرد. رقابت آنها در شرکت های خریداری شده و حتی جزئیات سری ماشین های مختلف نیز کاملا پیدا است. اما پیشرانه با ۱۶ سوپاپ طبیعی تارا را با موتور ۸ سوپاپ توربو شارژر شاهین مقایسه کنیم، تارا برنده این رقابت خواهد بود.


این رقابت همواره و در تمامی کلاس های خودرو بین این 2 شرکت وجود داشته است. این 2 خودروساز باکیفیت آلمانی، چیزی نزدیک به 100 سال است که بی وقفه در حال ارتقاء فناوری های ساخت موتور و خودرو می باشند. در حال حاضر انتخاب عمومی و متداول برای وسایل نقلیه روغن ترمز نوع DOT4 است. ۲. هر چند وقت یکبار روغن ترمز را عوض کنیم؟ و احساس می کنید موتور خودرو ، آمادگی خود را برای افزایش سرعت و یا حداقل حفظ سرعت فعلی ، اعلام میکند. پس با فرض این که هر گروه، مخاطبان خاص خود را دارند، با بررسی تاریخچه ی این 2 خودروساز برتر آلمانی تلاش داریم مقایسه بنز با بی ام و را در قالب یک محتوای کوتاه خدمت شما ارائه کنیم. این مقاله به بررسی نکات کلی پیرامون گیربکسهای اتوماتیک پرداخته است. دکمه بغل دنده در خودروهای اتوماتیک چه کاربردی دارند؟ البته همچنان بنز از عنوان مایباخ بر روی خودروهای لوکس سری مرسدس استفاده می کند.  ​.


ابهامات بی شمار در مورد قیمت جدید دناپلاس - خبرگزاری مهر - اخبار ایران و جهان - Mehr News Agency علاوه بر این تورم و نوسانات قیمت ارز نیز به قیمت خودروها اضافه میکند. این خودروها در بازار هر سه حدود ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و ازآنجاییکه قبلاً در پدال به مقایسهٔ تارا و شاهین پرداختیم، این بار دیگر سدان ایرانخودرو را در برابر رقیب سایپایی قرار رونمایی از ریرا اولین خودروی صد درصد ملی – آکادمی مالی مسعود میدهیم. نوع بدنه کوییک هاچبک است و شاهین اتوماتیک در گروه سدان قرار میگیرد. این گیربکس همان گیربکس دستی است که با راهحل میانبر یعنی تغییر آن به جعبه دنده به اتوماتیک تبدیل شده است. بهصورت کلی مصرف سوخت در خودروهای اتوماتیک نسبت به خودروهای دندهای بیشتر است اما با پیشرفت صنعت خودروسازی و تکنولوژی، این تفاوت مصرف سوخت کاهش یافته است و حتی برخی نمونههای اتوماتیک پیشرفته، مصرف سوخت مناسبتری نسبت به گیربکسهای دستی دارند. با وجود اینکه واقعا یک خودروی جدید به حساب نمیآمد و از پلتفرم سمند در کنار موتور قدیمی استفاده میکرد، اما به دلیل ظاهر جذاب و امکانات بیشتر خود، توانست از همان ابتدا مشتریان متعددی را جذب خود کند و صفهای زیادی برای خرید آن شکل گرفت. &;&;​ ​​!