معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

پلتفرم های داخلی در مورد خدمات دو نکته را باید در نظر گرفت: اولا باید خدمت به محصول دانش بنیان ارائه شود؛ یعنی خدماتی دانش بنیان می شوند که به محصولات دانش بنیان ارائه شوند. محصولات نوآورانه و دارای تکنولوژی بهشدت در بازار ایران جای کار دارند. او تصمیم گرفته است که در این برنامه با توجه به حواشی پایانی قسمتهای شبهای مافیا از بازیگرانی مانند امیر علی نبویان، حامد آهنگی و بهاره افشاری استفاده نکند و به جای آنها، بازیگران جدیدی را به کار ببرد تا برای تماشاگران جذابیت بیشتری ایجاد شود. اینها تنها بخشی از دهها حمایت دولتی از شرکت دانش بنیان بود که البته برای بهرهمندی از آنها لازم است تا شرایط و ضوابط هر یک به طور جداگانه مطالعه شود. البته صرفا تولید یکی از کالاوخدمات دانش بنیان دلیل برتایید کل شرکت نیست. به دلیل وسعت جغرافیایی و استفاده از فناوری اینترنت، قابلیت رشد با هزینه کمتری را با استفاده از پلتفرمها پیش رو خواهید داشت. Th​is da ta h᠎as ᠎been ᠎done  with t he help of G SA Conte​nt G᠎ener​ator ESB چیست و چه تفاوتی با API Manager دارد؟ !

پلتفرم های ایرانی پیش از شروع به ثبت شرکت دانش بنیان پیشنهاد میشود تا متقاضیان مطمئن شوند که شرایط لازم ایرانی را دارا هستند. 3. پرونده شرکتهایی که برخی از معیارهای این آییننامه را احراز نمیکنند در موارد خاص به پیشنهاد اعضای کارگروه یا دبیرخانه، در کارگروه مورد بررسی قرار میگیرد. بحث طرحهای صنعتی و مالکیت معنوی محصولات، همیشه از دغدغههای اصلی شرکت محسوب میشود که حفظ حقوق معنوی این اطلاعات، یکی از مهمترین مسائل حقوقی در شرکتهای دانش بنیان میباشد زیرا اصولاَ این داراییها قابل لمس نمیباشند. فضای ابری خصوصی، همانطور که از اسمش پیداست، نوعی فضای ابری است که در دسترس عموم قرار ندارد و فقط یک نفر یا یک شرکت میتواند مالکیت آن را برعهده داشته باشد. بیشترین تغییرات در این نسخه مربوط به حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزارهای رایانهای بود که این تغییرات با توجه به بازخوردهای متعددی که ارائه شده بود در چهار محور برنامههای کاربردی، پلتفرم، زیرساختها و امنیت فضای تبادل اطلاعات صورت پذیرفته است. شرکت دانش بنیان، اساساَ کالا تولید نمیکند و عموماَ، زمین یا ماشینآلات خاصی نیز ندارد بلکه همیشه عده ای از افراد تحصیلکرده و با تجربه اطلاعاتی تولید میکنند که این اطلاعات ، محصولات اصلی شرکت محسوب شده و برایشان درآمدزایی دارد.

میتوانند از معافیت مالیاتی استفاده نمایند. در حال حاضر، ملاک ارزیابی محصولات جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان، این فهرست می باشد و شامل حوزه های اطلاعات و نرم افزار، کشاورزی، برق و الکترونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، دارو و درمان و فناوری شیمیایی میباشد. این لیست را میتوان جامعترین لیست دانست که در حال حاضر، ملاک ارزیابی محصولات جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان، و این فهرست میباشد. در ادامه میتوانید اخرین ویرایش از فهرست کالا و خدمات دانش بنیان را دانلود کنید. روند Staycation مدتها قبل از همهگیری کرونا پدیدار شده بود و طی ۳ سال گذشته طرفدار بیشتری پیدا کرد. کافی بود بر اساس میزان تلاش و عملکرد بنیان گذاران، شرکت ها را در دو دستۀ موفق و ناموفق قرار می دادیم. به عبارت دیگر شرکتها و موسساتی که مشمول قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان باشند، می توانند از معافیت مالیاتی استفاده نمایند. در مورد معافیتهای مالیاتی شرکتهای دانش بنیان باید بگوییم که شرکتها و موسساتی که مشمول قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان باشند، میتوانند از معافیت مالیاتی استفاده نمایند. برابر با اصل ۵۱ قانون اساسی هیچ مالیاتی وضع نمیشود مگر به موجب قانون و هیچ معافیت و بخشودگی داده نمیشود مگر به موجب قانون. بدیهی است که این نوع کسب و کارها هم با مزایا و معایب خاص خود همراه باشند.

یعنی اگر یک تیم تحقیق و توسعه بخواهند به دانش فنی آن محصول دست یابند، باید شش ماه وقت خود را کاملا به این موضوع اختصاص دهند. به عنوان مثال: اگر شرکتی دارای ۵ محصول باشد که ۲ محصول آنان به عنوان دانش بنیان نوع یک تایید و ۳ محصول دیگر ایشان مردود شده باشد، این شرکت تنها برای ۲ محصول تایید شده میتواند تا ۱۵ سال معافیت مالیاتی بگیرند. اگر نیازمند راهنمایی در خصوص چگونگی تأسیس شرکت دانش بنیان هستید میتوانید از مشاوره کارشناسان ما بهرهمند شوید. کافی است در طول هفته با ما تماس بگیرید. مشاوران حقوقی ما میتوانند راهنماییهای لازم را در خصوص شرکتهای دانش بنیان در اختیار شما قرار دهند. شرکتهای دانش بنیان با هدف همافزایی علم، ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور و استفاده بهینه از پتانسیلهای دانشگاهها و موسسات پژوهشی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات ایجاد میگردند. شرکتها و مؤسسات دانش بنیان شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور همافزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرمافزارهای مربوط تشکیل میشود و بنا به ماده ۲ قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوریها و اختراعات مصوب ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی،شرکت هایی که در زمینه گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری و “تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده بالا” فعالیت مینمایند، شرکت یا موسسه دانش بنیان محسوب میشوند.  ​​​​​ ​ ​.