انواع مدل های دندهای و اتوماتیک ازکی وام (10)

بهمن موتور به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی، عرضه محصولات جدیدی همچون دیگنیتی را در دستور کار خود قرار داد که در واقع همان خودروی چینی دانگ فنگ بوده و حالا با نامی جدید، به عنوان یک خودروی کراساوور سایز متوسط به بازار عرضه خواهد شد و در مقابل محصولاتی همچون چری تیگو 7 قرار خواهد گرفت. اکثر روغنهای ترمز هیگروسکوپ هستند به این معنی که در جذب رطوبت به طور خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود عالی عمل میکنند. بنابراین هر گونه نشتی یا مایعی که برای مدتی تغییر نکرده باشد، در صورت عدم رسیدگی میتواند مشکلاتی را در جاده ایجاد کند. در نهایت چرخش چرخها کند یا متوقف میشود. حتما تا به حال اتومبیل خود را حول داده اید و می دانید که در تنها صورتی می توانید خودرو را حول بدهید که دنده آن در وضعیت خلاص باشد. در روغنهای تک درجه یا مونو گرید، فقط یک عدد داریم که از صفر شروع میشود و به ۶۰ میرسد. بااینحال، بهطورکلی در بخش تجهیزات برتری با شاهین خواهد بود. در شاهین آپشنهای سانروف، مانیتور و دوربین، تهویه اتوماتیک و دکمههای کنترلی روی فرمان حذف شدند. در قسمت پایینی سپر نیز چراغ روز و مه شکن خودرو قرار دارند در نمای جلوی جزئیات طراحی به خوبی پرداخته شده و اجزا با هم در هماهنگی نسبی هستند.


خودرو دنا پلاس

مقایسه کامیون بنز و ولوو؛ کدام یک از این دو غول کامیون سازی برنده جاده ها است؟! - تک کنترل اما آیینه های جانبی ابعاد بزرگی دارند ولی با کلیت طراحی خودرو هماهنگی چندانی ندارند و لازم است بازنگری اساسی در این قسمت صورت گیرد. یک خودرو معمولاً دارای ترمزهای دیسکی در جلو و ترمزهای دیسکی یا درام در عقب است. اما در روغن های مالتی گرید یا چند درجه، با روغنی سروکار داریم که گرانروی آن در یک بازه دمایی، میتواند تغییر کند. روغن ترمز نیروی پدال ترمز فشرده شده را میگیرد، آن را به فشار تبدیل میکند و این فشار را به ترمزهای جلو و عقب میفرستد تا خودرو را متوقف کند. اما اگر از بهترین روغن موتور 10w40 استفاده کنید، در فصل تابستان و زمستان به مشکل برخورد نمی کنید. موتور خودرو تحت شرایط سخت و پرفشاری کار میکند و کوچکترین اختلال در روانکاری آن، میتواند آسیبهای شدیدی به قطعات پیشرانه بزند. علاوه بر آن، استفاده از این روغن می تواند سبب افزایش چندین برابری طول عمر موتور خودرو شما گردد. اگر بخواهیم مزایا و معایب خودرو شاهین را دریک نگاه و به طور خلاصه با شما درمیان بگذاریم، در مورد مزایای شاهین میتوانیم به طراحی ظاهری قابل قبول آن اشاره کنیم. ولی در جعبه دنده اتوماتیک تمام دنده ها همیشه درگیرند.خودرو فیدلیتی​.


روغن موتور خودرو

شاهین CVT پاییز ۱۴۰۱ عرضه شد و شاهین پلاس اتوماتیک در زمستان ۱۴۰۲ به فروش خواهد رسید. در این مقاله میخواهیم به تفاوت تارا دنده ای و اتوماتیک اشاره کنیم تا ببینیم این دو نسخه از سدان نسبتا جدید ایران خودرو که به نوعی جزو لوکسترین تولیدات داخلی نیز محسوب میشوند، از چه جهاتی با یکدیگر تفاوت دارند. این سیستم انتقالدهنده ۳ بخش اساسی دارد که شامل جعبه دنده، کلاچ و دیفرانسیل میباشد. گرانروی، مقاومتی است که روغن در برابر جاری شدن دارد و در اصطلاح عامیانه به آن غلظت یا روانی نیز گفته می شود. این نوع گیربکسها که معمولا به صورت پنج و شش سرعته تولید میشوند در خودروهای لوکس به کار میروند و استفاده از مدل هفت سرعته آنها نیز به تازگی در خودروها اسپرت و مسابقهای رواج یافته است. به این معنی که در کنار کیفیت خوب روغن، از نظر نوع روغن، درجه گرانروی، نزدیکترین وضعیت را به روغن موتور پیشنهادی خودروساز داشته باشد. در نظر داشته باشیم که مجاری و مسیرهای روغنرسانی در موتورهای دیزلی نیز با موتورهای بنزینی کمی متفاوت است و میتواند در انتقال روغن نیز اختلال ایجاد کند. باید مطمئن شوید که وضعیت روغن ترمز خود را به طور مرتب بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تغییر میدهید به این ترتیب سیستم ترمز میتواند به نرمی کار کند.


همچنین در کنار یاتاقانها، نیروهای دورانی و طولی وارد آمده به آنها را کم می کند. ضمن اینکه گفته میشود برخی از ترکیبات روغنهای دیزلی بعد از سوختن در سیلندر و خروج از اگزوز، میتواند به کاتالیزور خودرو آسیب وارد کند. کار روغن موتور، روانسازی قطعاتی است که در تماس با هم کار میکنند. برای این روغن وقتی که به جدول دمایی روغن موتور مراجعه میکنیم، میبینیم که برای دمای ۲۵ درجه زیر صفر تا ۴۰ درجه بالای صفر مناسب است. هر دو روغن در دمای سرد، گرانروی برابری دارند، اما روغن 10در دمای نرمال، گرانروی بیشتری دارد و ضخامت لایه این روغن، بالاتر است. به همین دلیل پیشنهاد می شود در هنگام تعویض روغن موتور خودرو پژو، حتما روغن های 10 وی 40 مرغوب را درون موتور آن بریزید. با این وجود به خاطر اختلاف اندکی که بین ساختار آنها وجود دارد، استفاده مشترک از یک نوع روغن موتور، بهخصوص برای پیشرانههایی با فناوری قدیمیتر، مشکلی ایجاد نمیکند. ​​!