تیراندازی در دبیرستان آکسفورد: دانش آموزی در مدرسه ای در میشیگان 3 نفر را کشت و 8 نفر را زخمی کرد


شهر آکسفورد، میشیگان – به گفته مقامات، یک دانش آموز 15 ساله دوم در دبیرستانی در میشیگان روز سه شنبه تیراندازی کرد و سه دانش آموز را کشت و هشت نفر دیگر را زخمی کرد که یکی از آنها معلم بود.

مایک مک کیب، معاون کلانتر شهرستان اوکلند، در یک کنفرانس خبری گفت که بازرسان هنوز در تلاش برای تعیین انگیزه تیراندازی در دبیرستان آکسفورد در شهر آکسفورد، جامعه ای با 22000 نفر در حدود 48 مایلی شمال دیترویت هستند.

مک کیب گفت که از ادعاهایی در رسانه های اجتماعی مبنی بر اینکه حدود 1700 دانش آموز در مدرسه قبل از حمله روز سه شنبه تهدید به تیراندازی شده بودند آگاه است، اما او هشدار داد که قبل از اینکه بازرسان بتوانند آن را بررسی کنند، این گزارش را باور نکنیم.

او همچنین اهمیت حادثه در اوایل نوامبر، زمانی که یک آهو از سقف مدرسه خارج شد، که به گفته او “ربطی به تیراندازی” نداشت، کم اهمیت جلوه داد. این خرابکاری باعث شد که مسئولان مدرسه در این ماه دو نامه به والدین را در وب سایت مدرسه منتشر کنند که در آن اعلام کردند که آنها مسئول شایعات تهدید علیه مدرسه هستند اما نتوانستند هیچ نامه ای را پیدا کنند.

مقامات فوراً نام مظنون را فاش نکردند، اما مک کیب گفت که نمایندگان مجلس او را در عرض چند دقیقه پس از رسیدن به مدرسه در پاسخ به تماس اضطراری کمی قبل از ساعت 1 بعد از ظهر که مظنون در حمله استفاده کرد، دستگیر کردند.

مک کیب گفت: «او چندین گلوله شلیک کرد. “جایی در محدوده 15-20.”

مک کیب گفت که سه دانش آموز کشته شده یک پسر 16 ساله و دو دختر 14 و 17 ساله بودند. وی گفت: دو تن از مجروحان تا ساعت 5 بعد از ظهر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و حال شش تن از مجروحان دیگر خوب بود.

مک کیب گفت که والدین مظنون با پسرش که او در آنجا در بازداشت به سر می برد ملاقات کردند و به او توصیه کردند که با بازرسان صحبت نکند که این حق اوست. او افزود که پلیس باید از والدین یا قیم مظنون خردسال اجازه بگیرد تا با آنها صحبت کند.

کارن مک‌دونالد، دادستان شهرستان اوکلند، سه‌شنبه شب بیانیه‌ای داد که دفتر او انتظار دارد به سرعت تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و به‌روزرسانی روز چهارشنبه ارائه خواهد شد.

مک کیب گفت که از هرگونه درگیری قبلی مظنون با مجریان قانون یا سابقه انضباطی در مدرسه بی اطلاع بوده است.

فرماندار گرچن ویتمر نیز در یک کنفرانس خبری گفت: “من فکر می کنم این بدترین کابوس هر والدینی است” در حالی که او خفه می شود.

پرزیدنت جو بایدن پیش از سخنرانی در کالج اجتماعی در روزمونت، مینه سوتا، گفت: زمانی که جزئیات کامل را بدانیم، قلب من به خانواده هایی خواهد رفت که از غم و اندوه غیرقابل درک از دست دادن یکی از عزیزان خود رنج می برند.

مدرسه پس از حمله بسته شد و برخی از کودکان در کلاس‌های دربسته پنهان شدند، زیرا پلیس در حال جستجوی محل بود. آنها بعداً به خواربارفروشی Meijer در همان حوالی منتقل شدند تا توسط والدینشان تحویل بگیرند.

این ولسوالی در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی مدارس آن تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

ایزابل فلورس، دانش آموز 15 ساله کلاس نهم، به WJBK-TV گفت که او و دانش آموزان دیگر صدای تیراندازی را شنیدند و دانش آموز دیگری را دیدند که از صورتش خونریزی می کرد. او گفت، سپس آنها از منطقه از پشت مدرسه فرار کردند.

مک کیب گفت که محققان در حال تحقیق بر روی فیلم‌های ویدئویی مدرسه هستند و به دنبال شواهدی مبنی بر انگیزه احتمالی در نشریات رسانه‌های اجتماعی هستند.

رابین ردینگ والدین نگران گفت پسرش ترشان برایانت در کلاس دوازدهم مدرسه است اما روز سه شنبه در خانه ماند. او گفت که تهدیدهایی شنیده است که ممکن است تیراندازی باشد.

او گفت: «این نمی‌تواند تصادفی باشد.

ردینگ به جزئیات چیزی که پسرش شنیده بود اشاره نکرد، اما در مورد امنیت مدرسه به طور کلی ابراز نگرانی کرد.

او گفت: «بچه‌ها انگار در این مدرسه از دست یکدیگر عصبانی هستند.

برایانت گفت که صبح برای چند پسرعموی کوچکتر پیامکی فرستاد و آنها گفتند که نمی خواهند به مدرسه بروند و او عصبانی شد. او از مادرش پرسید که آیا می تواند کارش را آنلاین انجام دهد.

برایانت گفت که تهدیدهای مبهمی درباره برنامه های تیراندازی “درازمدت” شنیده است.

او درباره تهدیدات گفت: «نباید با آن بازی کرد. “این زندگی واقعی است.”

لیان درسا در مراسمی که سه شنبه شب در کلیسای جامعه لیک پوینت برگزار شد و دوستان و همسایگان را در آغوش گرفت، اشک را فرو نشاند. درسا تقریباً تمام 73 سال خود را در آکسفورد زندگی کرده است و نوه هایش در دبیرستان تحصیل کرده اند.

درسا در مورد تیراندازی گفت: “این همه ما را از چیزی وحشتناک ترساند. این وحشتناک است.” ما در طول سال‌ها با جوانانی که فوت کرده‌اند مصیبت‌هایی داشته‌ایم و همه دور هم جمع شده‌ایم و همه به هم کمک کرده‌ایم و همچنان با آنها کنار می‌آییم و آنها را دوست داریم.»

برای گرگ هیل، روز شکم او را به گره تبدیل کرد. فرزندان او در این منطقه به مدرسه ابتدایی می پردازند و او آنها را به قدرت رساند.

هیل، 40 ساله، گفت: «خوشحالیم که بچه هایمان سالم هستند و اکنون زمان بهبودی جامعه است.

کشیش جسی هولت گفت که اخبار تیراندازی به او و همسرش، از جمله پیام‌هایی از حدود 20 تا 25 دانش‌آموز در جماعت 400 نفری، سرازیر شد.

«بعضی‌ها خیلی ترسیده بودند، زیر میزشان پنهان شده بودند و به ما پیامک می‌دادند، «ما در امان هستیم، خوب هستیم. ما صدای تیراندازی را شنیدیم، اما حالمان خوب است، او گفت: «آنها سعی کردند ما را آرام کنند، حداقل این احساس را داشتیم.

یکی از دانش آموزان پیامکی فرستاد که در حمام با پسری که او نیز به دنبال سرپناهی است مخفی شده است.

هولت گفت، زمانی که نمایندگان مجلس تیرانداز را دستگیر کردند، دختر از مدرسه فرار کرد و فردی که در همان نزدیکی زندگی می کرد او را گرفت تا اینکه مادرش بتواند او را بگیرد.

او گفت: «این جامعه ماست. “این چیزی است که ما هستیم.”

حق چاپ © 2021، آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است.