سازندگان واکسن در حال رقابت هستند تا از نوع جدید کووید-19: NPR جلوتر بمانند


یک متصدی پمپ بنزین روز شنبه در کنار تیتر یک روزنامه در پرتوریا آفریقای جنوبی ایستاده است. انواع جدید omicron از آفریقای جنوبی به بخش هایی از اروپا و تا هنگ کنگ گسترش یافته است.

دنیس فارل/AP


زیرنویس ها را پنهان کنید

زیرنویس ها را تغییر دهید

دنیس فارل/AP


یک متصدی پمپ بنزین روز شنبه در کنار تیتر یک روزنامه در پرتوریا آفریقای جنوبی ایستاده است. انواع جدید omicron از آفریقای جنوبی به بخش هایی از اروپا و تا هنگ کنگ گسترش یافته است.

دنیس فارل/AP

گونه جدیدی از کووید-19 که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد، روز جمعه توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک نوع نگرانی اعلام شد. این گونه است که صنعت داروسازی قصد دارد با جدیدترین توپ‌های منحنی کروناویروس مقابله کند.

سازندگان واکسن در حال حاضر تلاش‌های خود را برای مبارزه با انواع جدید بسیج می‌کنند: آزمایش دوزهای کاتالیزوری بالاتر از تقویت‌کننده‌ها، طراحی تقویت‌کننده‌های جدید که جهش‌های سویه را پیش‌بینی می‌کنند، و توسعه تقویت‌کننده‌های خاص omicron.

در بیانیه ای که به NPR ارسال شد، مدرنا گفت که از اوایل سال 2021 روی یک استراتژی جامع کار می کند تا انواع اضطراب را پیش بینی کند. یکی از رویکردها دو برابر کردن تقویت کننده فعلی از 50 به 100 میکروگرم است. دوم، سازندگان واکسن دو مورد را مطالعه کرده اند واکسن‌های تقویت‌کننده طراحی شده برای پیش‌بینی جهش‌هایی مانند آنهایی که در انواع Omicron یافت می‌شوند. این شرکت همچنین گفت که تلاش‌های خود را برای ایجاد نامزدهای ترویجی که به طور خاص omicron را هدف قرار می‌دهند، افزایش خواهد داد.

استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا گفت: «از ابتدا گفته‌ایم که در حالی که برای غلبه بر همه‌گیری تلاش می‌کنیم، مهم است که همزمان با رشد ویروس، فعال باشیم.» جهش در نوع Omicron هشداردهنده است و برای چندین روز، ما در حال حرکت در سریع ترین زمان ممکن برای اجرای استراتژی خود برای مقابله با این نوع بوده ایم.

Pfizer و BioNTech به رویترز گفتند که انتظار دارد داده های بیشتری در مورد انواع omicron ظرف دو هفته جمع آوری شود. این اطلاعات به تعیین اینکه آیا آنها نیاز به اصلاح واکسن فعلی خود دارند یا خیر کمک می کند. Pfizer و BioNTech گفته‌اند که واکسن‌هایی که برای نوع omicron سازگار شده‌اند، در صورت لزوم، می‌توانند در حدود 100 روز برای تحویل آماده شوند.

جانسون اند جانسون در بیانیه‌ای که به NPR ارسال شد، گفت که در حال آزمایش اثربخشی واکسن خود در برابر نوع جدید است.

نوع omicron است WHO گفت که اولین بار در 24 نوامبر به WHO گزارش شد. شواهد اولیه نشان می‌دهد که واریته‌ها به دلیل تعداد زیادی جهش، خطر بیشتری برای عفونت مجدد دارند. تا همین اواخر، موارد در سراسر آفریقای جنوبی بیشتر از انواع دلتا بود، تنش های قبلی که سیستم مراقبت های بهداشتی را از ابتدای تابستان به حداکثر رسانده است. به گزارش WHO، اما عفونت های omicron در هفته های اخیر افزایش یافته است.

نگران‌کننده‌تر، موارد omicron در سراسر جهان ظاهر شده‌اند. الجزیره گزارش می دهد که موارد ابتلا در بریتانیا، ایتالیا، آلمان، بلژیک، اسرائیل و هنگ کنگ تایید شده است.

اخبار مربوط به نوع جدید به سرعت پخش شد و منجر به مجموعه جدیدی از محدودیت‌های سفر هوایی از آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر شد که توسط رئیس جمهور جو بایدن از دوشنبه اجرا شد. رئیس جمهور این خبر را یک روز پس از روز شکرگزاری، یکی از شلوغ ترین دوره های سفر سال اعلام کرد.

برخلاف سال گذشته که میلیون‌ها نفر بدون مشورت کارشناسان بهداشتی سفر کردند، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور، دکتر. آنتونی فائوچی، کم و بیش اجازه داد تا برای آمریکایی‌هایی که واکسینه شده بودند، جشن شکرگزاری برگزار شود. و بر اساس پیش‌بینی‌های سفر انجمن اتومبیل آمریکا، انتظار می‌رود بیش از 53 میلیون نفر برای روز شکرگزاری سفر کنند – جهش 18 درصدی نسبت به سال گذشته – از جمله بیش از 4 میلیون نفر از طریق هوایی.

از روز جمعه، CDC گفت که هیچ موردی از انواع Omicron در ایالات متحده شناسایی نشده است. با این حال، فائوچی روز شنبه گفت که تعجب نخواهد کرد اگر نسخه از قبل در اینجا باشد.

ما هنوز آن را شناسایی نکرده‌ایم، اما وقتی ویروسی دارید که این سطح از قابلیت انتقال را نشان می‌دهد و قبلاً موارد مرتبط با سفر داشته‌اید که در اسرائیل و بلژیک و جاهای دیگر متوجه آن شده‌اند… تقریباً همیشه اساساً به پایان می‌رسد. “او در مصاحبه ای گفت. چت در امروز به من نشان بده

همانطور که آمریکایی‌ها برای انتقال از یک تعطیلات شلوغ به تعطیلات دیگر آماده می‌شوند، CDC پیش‌بینی می‌کند که موارد ابتلا به ویروس کرونا، پذیرش در بیمارستان و مرگ و میر در چهار هفته آینده افزایش خواهد یافت. به گفته ردیاب‌های دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون بیش از 776000 نفر در ایالات متحده بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این کشور تا کریسمس از 800،000 مرگ فراتر رود.