کری میک، زن پیشگام سیاه پوست در کنگره، درگذشت: NPR


نماینده کری میک، نماینده دموکرات فلوریدا، تصویری که در اینجا هنگام سخنرانی در کلیسای باپتیست مبلغان Mt. Tabor در میامی در سال 2002 نشان داده شده است.

ویلفردو لی / AP


پنهان کردن افسانه

زیرنویس را تغییر دهید

ویلفردو لی / AP


نماینده کری میک، نماینده دموکرات فلوریدا، تصویری که در اینجا هنگام سخنرانی در کلیسای باپتیست مبلغان Mt. Tabor در میامی در سال 2002 نشان داده شده است.

ویلفردو لی / AP

فورت لادردیل، فلوریدا – کری میک، نوه یک برده و دختر یک کشاورز که یکی از اولین فرزندان آفریقایی فلوریدا بود که از زمان بازسازی به کنگره انتخاب شد، یکشنبه درگذشت. او 95 ساله بود.

آدام شارون، سخنگوی خانواده در بیانیه ای گفت، میک پس از یک بیماری طولانی در خانه خود در میامی درگذشت. این خانواده علت مرگ را مشخص نکردند.

میک کار خود را در کنگره در سنی آغاز کرد که بسیاری از افراد شروع به بازنشستگی کردند. او 66 ساله بود که به راحتی در انتخابات مقدماتی کنگره دموکرات در سال 1992 در ناحیه شهرستان میامی-داد خود پیروز شد. هیچ جمهوری خواه در انتخابات سراسری با او مخالفت نکرد.

آلسی هستینگز و کورین براون در ژانویه 1993 به عنوان اولین سیاه‌پوست فلوریدیایی که از سال 1876 در کنگره خدمت کردند، به میک پیوستند، زیرا مناطق این ایالت توسط دادگاه‌های فدرال مطابق با قانون حقوق رای 1965 طراحی مجدد شده بود.

در اولین روز حضور در کنگره، میک به این موضوع فکر کرد که در حالی که مادربزرگش، برده ای در مزرعه جورجیا، هرگز نمی توانست چنین دستاوردی را در سر بپروراند، والدینش به او گفتند که هر چیزی ممکن است.

او در آن روز در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: «آنها همیشه می‌گفتند روزی می‌رسد که ما را به خاطر شخصیت‌مان بشناسند.

میک در کنگره از اقدام مثبت، فرصت‌های اقتصادی برای فقرا، و تلاش برای تقویت دموکراسی و کاهش محدودیت‌های مهاجرت در هائیتی، زادگاه بسیاری از رای دهندگان آن، دفاع کرد.

او همچنین به‌خاطر دیدگاه‌های لیبرال، خطابه‌های محبوب اما قدرتمندش و حملات رنگارنگ جمهوری‌خواهان شهرت داشت.

او به هیئت ایالتی در کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو در سال 1996 گفت: آخرین جمهوری‌خواه که برای من کاری انجام داد، آبراهام لینکلن بود.

میک به پسرش کندریک، سرباز سابق ایالتی و سناتور ایالتی، در سال 2000 در یک تحصن در دفتر جب بوش، فرماندار وقت فلوریدا برای اعتراض به پایان سیاست‌های اقدام مثبت، پیوست. او از زمانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه میشیگان در آن آربور در سال 1948 دریافت کرد، مدت‌ها برای چنین سیاست‌هایی بحث کرده بود. در آن زمان، سیاه‌پوستان برای تحصیلات تکمیلی در فلوریدا پذیرفته نشدند.

میک در سال 2002 تصمیم گرفت برای ششمین دوره نامزد نشود. پسرش کندریک موفق شد ناحیه به شدت دموکرات خود را برنده شود، کرسی که او برای چهار دوره قبل از نامزدی ناموفق برای مجلس سنای ایالات متحده در سال 2010 در اختیار داشت.

کری میک پس از ترک کنگره به میامی بازگشت و بنیادی را برای کار روی مسائل آموزشی و مسکن ایجاد کرد. همچنین به دلیل برخی از مشاغل خود مورد انتقاد قرار گرفت.

او برای پارک بیوتکنولوژی که برای محله فقیرنشین لیبرتی سیتی در میامی برنامه ریزی شده بود، لابی کرد، اما هرگز محقق نشد. مقامات شهرستان در نهایت تحقیقات جنایی را آغاز کردند و توسعه دهنده پارک در اکتبر 2009 به اتهام سرقت نزدیک به 1 میلیون دلار از پروژه دستگیر شد.

سوابق کنگره نشان می دهد که میک در حالی که پسرش به دنبال میلیون ها دلار فدرال برای این پروژه بود، دستمزد دریافت کرده است. میک گفت که او به عنوان مشاور دستمزد دریافت می‌کرد و مادر و پسر هر دو ارتباط تلاش‌هایشان را رد کردند.

قبل از ورود به سیاست، میک به عنوان معلم و مدیر در کالج Miami-Dade کار می کرد.

او در سال 1978 به عنوان نماینده مجلس نمایندگان فلوریدا انتخاب شد و جانشین قانونگذار سیاهپوست پیشگام گوئن چری شد که در یک تصادف رانندگی درگذشت. او یکی از اولین آمریکایی های آفریقایی تبار و اولین زن سیاه پوستی بود که از قرن نوزدهم در سنای فلوریدا خدمت کرد.

کری پیتمن در 29 آوریل 1926 در خانواده ویلی و کری پیتمن در تالاهاسی به دنیا آمد و کوچکترین فرزند از 12 فرزند بود. پدرش در مزارع مجاور به عنوان کشاورز کار می کرد و مادرش از لباس خانواده های سفیدپوست مراقبت می کرد.

او در سال 1946 از دانشگاه فلوریدا A&M با مدرک لیسانس در رشته زیست شناسی و تربیت بدنی فارغ التحصیل شد. این دانشگاه در سال 2007 ساختمان آرشیو تاریخ سیاه خود را به افتخار او نامگذاری کرد. او یکی از اعضای انجمن دلتا سیگما تتا بود.

او سمتی را در کالج Bethune Cookman به عنوان مربی پذیرفت و اولین مربی بسکتبال این موسسه شد. در سال 1958، او به عنوان مربی بهداشت و تربیت بدنی به A&M فلوریدا بازگشت. او تا سال 1961 در این سمت بود.

میک از سال 1961 تا 1979 به عنوان اولین استاد سیاهپوست، دانشیار و دستیار معاون رئیس جمهور به حرفه تدریس خود در کالج اجتماعی داد میامی ادامه داد.

سپس، او حرفه سیاسی پیشگام خود را با نمایندگی از ناحیه هفدهم کنگره فلوریدا به عنوان نماینده دموکرات در مجلس ایالتی فلوریدا آغاز کرد.

در کنگره، میک یکی از اعضای کمیته قدرتمند تخصیص بود و تلاش کرد تا 100 میلیون دلار کمک برای بازسازی شهرستان داد در حالی که منطقه از طوفان اندرو بهبود یافته بود، دریافت کند.

او در سال 2002 بازنشسته شد و تمرکز خود را به بنیاد کری میک، که در نوامبر 2001 تأسیس کرد، معطوف کرد تا برای جامعه میامی داد منابع، فرصت ها و مشاغل بسیار مورد نیاز را فراهم کند. میک تا سال 2015 ریاست عملیات روزانه بنیاد را برعهده داشت، زمانی که به دلیل وخامت وضعیت سلامتی استعفا داد.

از میک فرزندانش لوسیا دیویس-ریفورد، شیلا دیویس کینوی، و کندریک بی میک، هفت نوه، پنج نوه و چندین خواهرزاده و برادرزاده به یادگار مانده است.

مقدمات تشییع جنازه در انتظار است.